محمد رضا عارف شب گذشته با سیاسیون شهر اصفهان دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار که حدود یکصد نفر از فعالان سیاسی و دانشجویی حضور داشتند ، عارف گفت: در دوران اصلاحات اشتباهات زیادی صورت گرفت و کسی هم در جهت اصلاح آن بر نیامد.

محمد رضا عارفکه همراه با پسر خود به اصفهان سفر کرده بود در اولین روز پس از اعلام کاندیداتوری یازدهمین دوره ریاست جمهوری خود، با سیاسیون و افراد صاحب نفوذ دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حدود یکصد نفر از فعالان سیاسی و دانشجویی حضور داشتند ، عارف گفت: در دوران اصلاحات اشتباهات زیادی صورت گرفت و کسی هم در جهت اصلاح آن بر نیامد.

وی اظهار داشت: در این دوره باید با درس گرفتن از اشتباهات آن زمان به منظور ارتقا شاءنیت مردم و بالا بردن سطح معیشت آنها یک تلاش بیش از حد را در برنامه گنجاند.

عارف خاطر نشان ساخت: چنانچه هر فرد دیگری از بین گروه ها و احزاب مختلف قصد کاندیداتوری این دوره از ریاست جمهوری را داشته باشد، من به نفع وی کنار نخواهم کشید و تا آخرین لحظه در عرصه خواهم ماند.

معاون اول خاتمی در دولت اصلاحات بیان داشت: اکنون وقتی برای فرصت سوزی باقی نمانده و هرآنچه در توان داریم  باید برای اصلاح وضعیت کنونی هزینه کنیم.

همچنین گفتنی است قرار بود محمد رضا عارف نشستی نیز با اصحاب رسانه این استان برگزار نماید که به علت محدودیت های پایان سال و عدم استقبال خبرنگاران از این نشست، نشست وی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به روز های ابتدایی سال 92 موکول شد.

محمدرضا عارف در ۲۷ آذر ۱۳۳۰ در یزد متولد شد. وی بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون اول رئیس جمهور ایران سید محمد خاتمی بود و در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ،استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و رییس هیئت مدیرهٔبنیاد باران است.

وی دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد در مهندسی برق و دکترا در آمار به سرپرستی تامس ام. کاور از دانشگاه استنفورد آمریکا، و عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم است. او بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان بود. زمینه تحقیقاتی او نظریه اطلاعات و رمزنگاری است. او در تز دکترای خود به بررسی شبکه‌های غیر حلقوی که در فرستنده‌ها لینک های قطعی پخش کننده بدون هیچ تداخل در گیرنده‌ها دارند پرداخت. چنین شبکه‌هایی شبکه‌های عارف نامیده می‌شوند.وی در دوران حیات سیاسی خود مسئولیت‌های مهمی را در جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار بوده‌است، بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ رئیس دانشگاه تهران بود و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ پست وزارت پست و تلگراف و تلفن  را عهده‌دار بود و همچنین بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ پس از ادغام سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی، اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا